kennismaking Rishikesh en yoga - Reisverslag uit Rishīkesh, India van Marleen Lavrijsen - WaarBenJij.nu kennismaking Rishikesh en yoga - Reisverslag uit Rishīkesh, India van Marleen Lavrijsen - WaarBenJij.nu

kennismaking Rishikesh en yoga

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

02 April 2015 | India, Rishīkesh

Poging 2....
Nu 4 dagen in Rishikesh mijn nieuwe woonplaats voor deze maand. Wat een fijne plaats de mensen zijn vriendelijk, ingetogen maar toch erg kleurrijk. Veel culturen en nationaliteiten bij elkaar, dat zorgt voor een goede sfeer een goede vibe. Koeien, apen en honden sieren het straatbeeld.
In India is het scheiden of in de prullenbak gooien van afval de gewoonten nog niet. Naar Nederlandse maatstaven is er hier niets schoon.
O ja en dan hebben we nog de toeterende auto's altijd en overal, het streeft zijn doel nogal voorbij want niemand reageert nog bij een toeterende auto.

De geweldige gewoonten van de Indiers ze knikken niet bij nee of ja, ze schudden /wiebelen met hun hoofd. Dit kan betekenen ja, nee, misschien, ik ben zenuwachtig want ik snap je vraag niet (vaak het laatste).

Nu even over mezelf. Ik voel me net een kind wat voor de eerste keer naar school gaat. Hoe moet ik me gedragen wat wordt van mij verwacht? Normaal in nieuwe situaties ga Ik meer praten, vragen stellen of misschien lachen maar hier lijken de mensen meer zen. Dus mooie uitdaging in stilte voelen en ervaren wat de ongeschreven regels zijn. Al wel Indiaas meisje leren kennen ze heeft me al wat wegwijs gemaakt in Rishikesh, cultuur, normen en waarden in India.

Vandaag 2e dag yogales gehad. Deze maand ben ik de enige student, ik heb getwijfeld of ik dat wilde maar besloten om het toch te doen heb nu immers priveles afgestemd op mij.
5 verschillende leraren voor alle verschillende lessen. Zal nog keer uitleggen wat ik allemaal doe hier en de leraren voorstellen, vooral 1 leraar wil ik delen met foto.

Nou Greet (yogajuf in Nederland) wat ben ik blij dat ik al wat yoga ervaring heb want hier zijn ze zeker niet flauw. Lijkt af en toe meer op poweryoga.
Ze eten hier ook niets voor de les, nou ik wel anders haal ik het einde van de les niet met mijn gevoelige bloedsuiker spiegel.

Nog laatste stukje over spraakverwarring, er wordt hier engels gesproken maar wel met Indiaas accent. Dan krijg je het volgende, leraar zegt relax your muscles, ik versta relax yo massage. Dan moet ik mijn best doen om niet te lachen of een opmerking te maken. Of hij zegt relax yo soler (juist ja relax your shoulder). Soms corrigeren ze mijn engels in hun india-engels.

Genoeg voor nu zal het maar niet over het weer hebben want wil jullie niet jaloers maken ;)

• 02 April 2015 - 18:38

Angelique:

Hoi Marleen,

Leuk om je belevenissen te lezen. En wat een luxe privéles. Geniet ervan!

groeten Angelique

• 02 April 2015 - 18:39

Frieda:

Leuk om je ervaringen zo te kunnen volgen!
    Wat een avontuur en belevenis!

Geniet er nog van.

Groetjes Frieda

• 02 April 2015 - 18:45

Conny:

Hi Meis...

Klinkt alsof je op het juiste plekje bent beland..
    Geniet, geniet, geniet!!!

Ik blijf je volgen met een " jaloerse" blik"
    :-)

Liefs,

Conny xx

• 02 April 2015 - 21:04

Ietje:

Klinkt super, Marleen! Niets mis met een lachbui tijdens een stille yogales trouwens

• 02 April 2015 - 21:47

Hanne:

Wat een indrukken Marleen! Om te aarden na zo'n cultuurwisseling heb je wel een aantal yogalesjes nodig ;-)! Enjoy, zeker ook van het weer. Ben jaloers!

• 03 April 2015 - 10:24

Toos Otte-van Limpt:

Een heel bijzonder ervaring lijkt mij. Geniet er van en we blijven je volgen . :)

• 03 April 2015 - 15:30

Annet:

Wauw super Marleen! Wat lijkt me dat fantastisch!

• 04 April 2015 - 10:27

Tom:

Hey Marleen,

Leuk om je eerste ervaringen te lezen!

Liefs Tom

• 04 April 2015 - 10:39

Diana:

Hey Marleen,
    wat een luxe, prive les :-) Zal niet voor niets op je pad komen.
    Veel plezier nog.
    Groetjes,
    Diana

• 04 April 2015 - 11:10

Inge:

Hee Marleen,
    Wat leuk om te horen over je eerste ervaringen! Geniet van de speciale privé lessen en de uitdagingen die je aan gaat. Heel veel plezier en succes!!

Groetjes Inge

• 04 April 2015 - 11:32

Mieke:

Leuk om je ervaringen te lezen.
    Geniet van de yoga lessen maar ook zeker van de mensen en de cultuur om je heen!!

Liefs Mieke

• 04 April 2015 - 13:54

Riek Dirkx:

Hoi Marleen,
    Wat heb ji straks een berg aan nieuwe belevenissen en gevoelens te verwerken! Super om te lezen hoe het gaat met jou en hoe je het beleefd! Wat een ervaring! Geniet er van.

• 04 April 2015 - 16:19

Linda:

Hey Marleen,
    Leuk verslag! Klinkt allemaal zó leuk! Ben benieuwd naar je yoga lessen maar ook naar je nieuwe engelse taal, geweldig lijkt me dat, haha! Veel plezier en tot je volgende verslag!
    Groetjes Linda B.

• 04 April 2015 - 18:38

Mieke M.:

He Marleen,
    Leuk om zo n beetje van je mooie reis te mogen lezen!
    Wouw wat geweldig knap dat je dit doet en onderneemt!
    Probeer van alles te genieten en we lezen weer graag meer van je leuke verhalen!
    X

• 05 April 2015 - 02:02

Fleur:

Ha Marleenos,
    Wat leuk om weer een verhaaltje van je te lezen, zo blijven we toch een beetje op de hoogte wat je allemaal mee maakt daar!
    En privélessen klinkt toch niet slecht, nu ben je straks echt een specialist als je terug komt :)
    Kus Fleur
    p.s. bedankt dat je niks over het weer hebt verteld ;)

• 05 April 2015 - 18:40

Mieke G:

Geniet van je avontuur Marleen. Ik ga je verslag volgen...