Dank je spiegel - Reisverslag uit Rishīkesh, India van Marleen Lavrijsen - WaarBenJij.nu Dank je spiegel - Reisverslag uit Rishīkesh, India van Marleen Lavrijsen - WaarBenJij.nu

Dank je spiegel

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

19 April 2015 | India, Rishīkesh

Afgelopen vrijdag, onrust in mijn lijf. Met yoga in de avond lukte niet goed, kon me niet concentreren. Wat de reden was maandag les geven, miste contact met andere studenten, voelde me beetje eenzaam en zielig. Gaan wandelen door Rishikesh in de hoop om andere mensen te leren kennen, zoeken naar afleiding want dat kon ik wel gebruiken. Maar niemand, terug naar huis onrust bleef. Even kijken op Facebook, heeft er nog iemand gereageerd op mijn blog. Nee niets dan maar slapen en hopen dat ik me morgen weer wat beter voel.....

In de ochtend een whatsapp van een vriendin. O zo druk, rennen, dit doen, agenda bomvol..... Ik kon de gehaaste energie bijna voelen. Mijn gedachten, dat is toch niet gezond waarom zou je zo gehaast door gaan je lichaam heeft toch rust nodig.... Ow wacht even terug naar mezelf, wat spiegelt zij in mij.

Hier is ritme, rust en regelmaat en een hele rustige energie zonder stress. En wat roept dat in mij op, heerlijk voor even maar toch komt er onrust ik ga op zoek naar extra prikkels om de onrust te verjagen. Het is zo makkelijk om mijn agenda vol te plannen en maar door te rennen. Steeds verder ren je bij jezelf vandaan, lijkt af en toe zo handig totdat de man met de hamer komt. Want die komt daar ben ik van overtuigd. Nu kan ik al veel meer genieten van rust en kan ik beter rust inbouwen in vergelijking met vroeger maar is een proces zullen we maar zeggen.

Maar hier waar de rust wel is en waar veel minder prikkels zijn heb ik een keuze: loop /ren ik weg op zoek naar weer nieuwe prikkels en afleiding of durf ik naar binnen te gaan in alle rust en te ervaren wat daar is. De yoga levensstijl!

Die zaterdag voel ik een serene rust geen behoefte aan facebook, muziek of andere afleiding. Of ja misschien wel behoefte, het is een gewoonten om te vluchten in actie, opzoek naar nieuwe prikkels. Ik ben de stilte in gegaan waar het mogelijk was..... En dat was heerlijk. Weer een stap gezet dat er nog maar veel mogen volgen.

Nu werd ik nog beetje extra geholpen Internet lag er bijna 2 dagen uit dus geen whatsapp of Facebook :)

  • 19 April 2015 - 18:40

    Ietje:

    Ik zou bijna niet reageren om je te helpen

  • 19 April 2015 - 18:41

    Ietje:

    Zucht, daar hoorde nog een smiley bij.

  • 19 April 2015 - 19:03

    Greet:

    " Sometimes, the only way to discover the treasure you buried is to know when to stop digging". With love ans respect ❤️

  • 19 April 2015 - 21:25

    Riek Dirkx:

    Hoi Marleen, wat gebeurd er toch veel in en met jouw lichaam! Knap hoe je dat kunt verwoorden! Petje af voor jou! Ben benieuwd hoe het verder met je gaat.spannend is het zeker! Succes!

  • 19 April 2015 - 22:16

    Rian:

    He Marleen, wat een belevenissen en ervaringen. Je mag echt trots op jezelf zijn dat je hier allemaal doorheen gaat. Niet ervan weg, maar telkens weer naar binnen, je gevoel......ja en dan kom je van alles tegen.... :-) Wat een ontdekkingsreis in jezelf, zo ver van huis!
    Geniet maar van alles wat je tegenkomt! Lieve groetjes!

  • 20 April 2015 - 00:07

    Fleur:

    Lieve Marleen, ik ben trots op je (sowieso), en ik zou het je niet na kunnen doen! (maar dat is vast geen verrassing :p)
    Dikke kus

  • 20 April 2015 - 04:43

    Tamara:

    Dikke kus

  • 20 April 2015 - 08:53

    Daniella Hoppermanns:

    Wauw Marleen, zo herkenbaar wat je schrijft! Je bent goed bezig lieverd! Xx dikke knuffel Daan

  • 20 April 2015 - 09:12

    Toos Otte:

    Ja, rust kan net zo heftig zijn als stress.......... Maar ook dat is weer een mooie ervaring. En het is logisch dat er af een toe een "dipje "komt wanneer je zo ver van huis bent in je uppie. Komt goed :)
    Groetjes van Henri en Toos

  • 20 April 2015 - 10:23

    Bianca:

    Sommige dingen zijn niet leuk om doorheen te moeten, maar ze brengen je wel verder.
    Je kijkt er met een voldaan gevoel op terug en dat sterkt je.
    Je doet het super, heb bewondering voor je.
    Liefs

  • 20 April 2015 - 12:04

    Peter:

    Hoi Marleen,
    Het gejaagde gevoel en de onrust is volgens mij onze Westerse leefstijl.
    Jij bent bezig om het ware en diepe gevoel van yoga te ontdekken. "Zen" zijn.
    Je eigen ware aard ontdekken om op die manier de weg te zoeken en te vinden naar een nieuwe bevrijdende manier van leven. Zoals ik lees ben je goed bezig!!
    Groetjes en succes met je verdere zoektocht.
    Jeanne en Peter.

  • 20 April 2015 - 16:18

    Annemiek:

    Wow Marleen, onder de indruk van je verhaal.... Mooi....

  • 20 April 2015 - 18:28

    Maaike Onderstal:

    Wat een mooie ervaring lieverd!
    De reis naar binnen is fantastisch

  • 20 April 2015 - 18:29

    Maaike Onderstal:

    (Bericht half gepost?!?...)

    Geniet nog van al het moois wat je gaat tegenkomen
    XXX

  • 22 April 2015 - 08:37

    Sandra V:

    Ik volg al je verhalen! Enjoy.

  • 22 April 2015 - 08:47

    Marjon:

    Wauw marlene, tranen over mijn wangen. Wat mooi dat je dat zelf zo ontdekt en verwoord. Weer een eye opener.
    Maar gelukkig dat je toch een beetje met de media mee wilt doen, anders konden we dit alles niet met je meebeleven. Top meid. Xxx

  • 22 April 2015 - 14:37

    Chantal Burgmans:

    Hoi Marleen.

    Ik heb vol verwondering naar je reisverslagen en je foto`s zitten kijken.
    Wow zie je dingen doen, nou volgens mij kreeg je die in nederland tijdens de yogales als we die zouden krijgen niet voor elkaar. Trouwens niemand van de les niet denk ik. Respect hoor.
    Geniet er nog maar lekker van, en ik denk dat je als een ander mens terug komt
    en straks weer een fijne terugreis.
    groetjes Chantal Burgmans van de yoga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Rishīkesh

Marleen

Vanaf 28 maart t/m 3 mei ga ik 5 weken naar India. Deze keer ga ik niet om rond te reizen maar ik ga een 200 urige yoga opleiding volgen. Op de site van www.shivatattvayoga.com kun je zien wat de opleiding inhoudt.

Actief sinds 10 Maart 2015
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 11097

Voorgaande reizen:

28 Maart 2015 - 03 Mei 2015

India Yoga opleiding

Landen bezocht: