Beste versiertruc ooit ;) - Reisverslag uit Rishīkesh, India van Marleen Lavrijsen - WaarBenJij.nu Beste versiertruc ooit ;) - Reisverslag uit Rishīkesh, India van Marleen Lavrijsen - WaarBenJij.nu

Beste versiertruc ooit ;)

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

30 April 2015 | India, Rishīkesh

Mijn yogaopleiding is klaar dus had tijd om het stadje eens te verkennen. Middagje mensen kijken, vooral veel bekeken worden en lekker wandelen langs de Ganges en de heerlijke energie van deze plek inademen.

Ik wilde wel graag wat foto's van indische mensen maar om elke keer te vragen had ik geen zin in. Dan kun je denken dan doe je het toch stiekem, ja dat kan. Maar de beste manier om in een zo kort mogelijke tijd zoveel mogelijk foto's te hebben, lach vriendelijk tegen vooral de vrouwen, maak oogcontact wacht.... Binnen 3sec vraagt ze of ze met jou op de foto mag met hele gezin. Dat vinden ze geweldig hier. Alsof je een filmster bent. Ik zeg winwin situatie, ik wil foto's van hun zij van mij. En daarbij ik heb een geweldig vermakelijke middag.

Dezelfde middag 2 jongens rond de 20 jaar schat ik, komen voorbij op moter ze kijken me starend aan, ik moet lachen en denk daar gaan we weer. Ze draaien om en komen terug maar rijden netjes voorbij, dit tot 4 keer toe in nog geen 5 minuten. Ze stoppen bij me en willen wat vragen, ik denk die vragen nu of ze op de foto mogen met me. Neeeee..... Natuurlijk niet. Zijn vraag hou je vast: "Do you want to smoke with me ". Uhm die is orgineel had ik ff niet zien aankomen. Of rook je niet.... Ik nee natuurlijk niet, en dacht ik ben een health coach, natuurlijk rook ik niet helemaal niet gezond.

Geen dure uitstapjes voor mij hier, geniet zo al enorm zoals je leest.

Yoga opleiding is klaar, voor nu. Nu even alles laten bezinken, dat is wel nodig. Het lesgeven vond ik erg spannend en viel nog niet zo mee. In engels, dingen uitleggen die je zelf nog maar net of nog niet beheerst, oefening voordoen, ademhaling uitleggen en kijken of studenten het goed doen. Maar iedere dag ging het wat beter. Ik zie het meer als met rijbewijs, papiertje is binnen en nu mag ik zelf gaan oefenen en leren. Heel veel zelfstudie zowel theorie als praktijk, al veel boeken gekocht hier. Nu heb ik mijn 200 uur yoga opleiding gedaan, goede basis maar 500 uur (voor mij nog 300 uur) is volle opleiding. Die staat nog op mijn wish list, maar hoe of wat dat moet ik nog even bekijken. Ze zijn nieuwe yogaschool aan het bouwen, van de week even mee gaan kijken, super mooie, rustige locatie en voor de zekerheid heb ik mijn kamer avast uitgezocht, je weet immers maar nooit ;-)

Verder ben ik lekker veel bezig met yoga selfpractice en heerlijk mediteren en pranayama oefenen aan de Ganges. Zoveel mogelijk van de relaxte, super energie absorberen in iedere cel van mijn lichaam. Zal het nodig hebben als ik weer terug kom in Nederland.

  • 30 April 2015 - 18:46

    Greet:

    Marleen, proficiat. Goed gedaan joh......
    Je bent welkom bij de lotusbloem om je lessen af en toe vorm te geven ❤️
    Ben heel benieuwd naar je verhalen, maar geniet nog even volop van Rishikesh.
    Ben je al bij de shivananda Ashram geweest? Hebben een prachtige plek aan de Ganges waar je heerlijk kunt mediteren en een bezoekje brengen aan het woonhuis van Shivananda.
    Een aanrader.....
    Vind het geweldig wat je gedaan hebt, ben trots!
    Liefs voor jou, Greet

  • 30 April 2015 - 20:06

    Toos Otte:

    Heerlijk om je te volgen op deze bijzonder "school". En wat gaat dat toch allemaal snel voorbij......
    Geniet nog maar even op deze speciale locatie ;
    groetjes
    Henri en Toos

  • 30 April 2015 - 20:11

    Angelique:

    Leuk om al je verhalen te lezen, geniet nog van je laatste dagen in India!

    gr. Angelique

  • 01 Mei 2015 - 07:58

    Fleur:

    Ha Marleenos,
    Wat een slechte versiertruc! Zag hij niet aan jouw afgetrainde yoga-lichaam dat jij niet aan roken doet ;)
    Maar ik ben blij dat je weer terug komt! Die overige 300 uur ga je maar doen als ik in Australie zit :P
    En neem ook een beetje van die relaxte super energie voor mij mee terug!
    Tot snel,
    Dikke kus Fleur

  • 01 Mei 2015 - 18:14

    Riek Dirkx:

    Hoi Marleen, geniet nog maar even! Wat zal dat een cultuur schok zijn als je weer in ons kikkerlandje komt! Maar eerst daar nog lekker relaxen. Groetjes riek.

  • 01 Mei 2015 - 18:44

    Bianca:

    Alweer bijna ten einde al die mooie verhalen van je, jammer
    Heb zeker met je mee genoten.
    Geniet nog van je tijd daar.

  • 03 Mei 2015 - 11:16

    Peter:

    Hoi Marleen,
    Je (1e gedeelte) van je yogaopleiding zit er op! Oefeningen, lesgeven en vooral de reis naar je innerlijke. Ik heb genoten van je verhalen en foto's, vooral van het enthousiasme dat daar uit spreekt. Prachtig! Wie weet krijgt het nog een vervolg. Het feit dat je al naar de nieuwe school bent gaan kijken zegt wel iets, in ieder geval dat deze eerste cursus je goed bevallen is. Als je dit leest zit je denk ik weer in Nederland en ik hoop dat je een goede reis hebt gehad. Hartelijke groet, Jeanne en Peter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Rishīkesh

Marleen

Vanaf 28 maart t/m 3 mei ga ik 5 weken naar India. Deze keer ga ik niet om rond te reizen maar ik ga een 200 urige yoga opleiding volgen. Op de site van www.shivatattvayoga.com kun je zien wat de opleiding inhoudt.

Actief sinds 10 Maart 2015
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 11098

Voorgaande reizen:

28 Maart 2015 - 03 Mei 2015

India Yoga opleiding

Landen bezocht: