Waarom yoga in India? - Reisverslag uit Reusel, Nederland van Marleen Lavrijsen - WaarBenJij.nu Waarom yoga in India? - Reisverslag uit Reusel, Nederland van Marleen Lavrijsen - WaarBenJij.nu

Waarom yoga in India?

Blijf op de hoogte en volg Marleen

26 Maart 2015 | Nederland, Reusel

Nog 2 nachtjes slapen (of niet ;) ) en dan gaat het grote avontuur beginnen. Ik heb er super veel zin in maar het voelt nog erg onwerkelijk allemaal.

Mensen vragen mij wel eens maar kan zo'n yoga opleiding niet gewoon in Nederland. Ja natuurlijk kan dat en toch voelde ik heel sterk, die yogaopleiding wil ik in het buitenland doen. Dan maar meteen naar het land waar yoga in de oorsprong vandaan komt.

Het ondergedompeld worden in een andere cultuur en bijna fulltime met yoga bezig zijn. Op deze manier kan ik het beste voelen wat yoga is, wat het met me doet en wat ik tegen kom. Geen afleiding van werk, sociale 'verplichtingen' en alles wat gewoon doorgaat in Nederland. Ook wel spannend om het leven thuis even los te laten, al zijn 5 weken natuurlijk zo voorbij.

Ook word ik in India meer uit mijn comfortzone gehaald dan in Nederland. Dit door de andere cultuur, gewoontes en gebruiken. Open staan voor dit alles en er met een open blik naar kijken, zonder oordeel vind ik heel belangrijk en dat wil ik graag leren. Respect voor hun cultuur maar daarin neem ik wel mezelf natuurlijk wel mee en vind ik het goed om te blijven voelen wat vind ik prettig, waar voel ik me goed bij. Om zo mijn eigen nieuwe waarheid te vormen.

Iedereen bedankt voor alle lieve woorden, kaartjes en cadeautjes.





  • 26 Maart 2015 - 10:13

    Toos Otte-van Limpt:

    Marleen, Heel veel succes en geniet er van. We hopen dat het je zal brengen wat je er van verwacht. Komt zeker goed :)
    groetjes
    Henri en Toos

  • 26 Maart 2015 - 10:39

    Ellen:

    Spannend... Nog twee daagjes en dan gaat het grote avontuur beginnen. Geniet er met volle teugen van, want die 5 weekjes vliegen voorbij!

  • 26 Maart 2015 - 11:28

    Mieke:

    Ik ben trots op je Marleen dat je dit doet.
    En natuurlijk mag je ook heel trots op jezelf zijn.

    Goeie reis alvast en maak er een mooie, leerzame en onvergetelijke tijd van!

    Heel veel liefs Mieke

  • 26 Maart 2015 - 13:51

    Elles:

    Waarom yoga in India? Mooie tekst maar bij mij kwam meteen in me op Waarom niet?
    Je hebt groot gelijk om naar India te gaan! Vanuit thuis wens ik je alle goeds en heel veel
    Mooie leer momenten toe! Ik you can Dream it you can Do it marleen!

    Groetjes Elles

  • 26 Maart 2015 - 18:12

    Riek Dirkx:

    Heel veel yoga plezier en geniet er van!
    Groetjes riek.

  • 26 Maart 2015 - 19:34

    Esther Westerink:

    Heel veel plezier! Het wordt vast een prachtige, leerzame, spirituele en bijzonder mooie tijd!

  • 27 Maart 2015 - 08:30

    Maaike:

    In één woord GEWELDIG Marleen!!!
    Heel veel plezier met het ontdekken van JEZELF

  • 27 Maart 2015 - 08:44

    Suzy:

    Living your dream ...... in 1 woord geweldig!
    Heel veel zon, plezier, inspiratie & ontwikkeling gewenst.
    Tip: Neem wat cup of soupjes en crackertjes mee, mijn ervaring bij klm is dat bijna 99 % op de reis wel ff een buikvirusje opliep ivm het eten daar, zelfs uit luxe restaurants. Niet erg, gaat over, maar wel erg handig als je dan iets bij je hebt uit NL.
    Goodluck

  • 27 Maart 2015 - 09:05

    Gertjan:

    Super!! Geniet ervan.

    Gr, Jenna, Marieke en Gertjan

  • 27 Maart 2015 - 09:07

    Hanne:

    Wauw, nu gaat het echt beginnen! Waar anderen het bij dromen laten ga jij het waarmaken. Top! Veel plezier en geluk daar in India!

    Groetjes, Hanne

  • 27 Maart 2015 - 21:43

    Maaike:

    Hè toch! Wat mooi!
    Zonder oordeel open staan voor de wereld om je heen!

    Een klus, waar je de komende vijf weken aan denkt, voelt en ervaart. En dat inderdaad helemaal in India! Ik ben heeeel erg benieuwd hoe je dit gaat ervaren en wens je veel energie en positiviteit toe!

    Zet hem op marleen!
    PS.. Nog 1 nachtje slapen... Of niet ;) hihi
    Ik ga je missen x

  • 27 Maart 2015 - 21:45

    Frieda:

    Heel veel plezier en succes!
    Dat het een mooi, persoonlijk en leerzaam avontuur mag worden!

  • 28 Maart 2015 - 07:21

    Peggy:

    heel veel plezier meid dat je maar met een mooie volle rugzak terugkomt flink gevuld met een warm gevoel met alle mooie dingen die je daar geleerd en gezien en beleefd hebt. succes geniet ervan

  • 28 Maart 2015 - 13:30

    Peter Lavrijsen:

    Ha Marleen,
    Terwijl ik dit schrijf zit jij in het vliegtuig op weg naar India, het land waar yoga zijn oorsprong heeft. Toen ik ongeveer zo oud was als jij gingen de Beatles daar naar toe maar geen meiden uit Reusel. Je ziet wat er in 40 jaar tijd kan veranderen. Wij vinden het wel knap dat je deze reis in je uppie gaat doen maar tevens ook weer wel spannend. Heel veel succes met je nieuwe levenservaringen en ...... misschien willen wij straks wel eens een yogacursus gaan volgen!!
    Liefs, je ouders.

  • 28 Maart 2015 - 13:31

    Peter Lavrijsen:

    Ha Marleen,
    Terwijl ik dit schrijf zit jij in het vliegtuig op weg naar India, het land waar yoga zijn oorsprong heeft. Toen ik ongeveer zo oud was als jij gingen de Beatles daar naar toe maar geen meiden uit Reusel. Je ziet wat er in 40 jaar tijd kan veranderen. Wij vinden het wel knap dat je deze reis in je uppie gaat doen maar tevens ook weer wel spannend. Heel veel succes met je nieuwe levenservaringen en ...... misschien willen wij straks wel eens een yogacursus gaan volgen!!
    Liefs, je ouders.

  • 31 Maart 2015 - 09:11

    Greet:

    Hallo Marleen, ben nu toch wel erg benieuwd waar je in beland bent!
    Was je reis goed? Trein of bus naar Rishikesh genomen?
    En dan daar.....ben zo benieuwd hoe je de sfeer vind op deze heilige plek met zoveel mooie mensen......en hoop dat je die ook meteen gevonden hebt!
    Misschien al druk met de cursus?, en welke....
    Hoop je gauw eens te horen, we denken aan je!
    Lieve groet, Greet

  • 31 Maart 2015 - 09:13

    Greet:

    P.S. Marleen en moeder van Marleen.....
    De plek waar de beatels waren in Rishikesh bestaat nog......even zoeken en door een overwoekerd park vind je dan nog de versierde kamers waar de jongens gewoond hebben toen. Doen!!

  • 02 April 2015 - 18:22

    Wim:

    Hey Marleen,

    Zet 'm op, zou ik willen zeggen. Maar uit het weinige dat ik van yoga weet, is het juist de bedoeling om 'm nou juist niet op te zetten en de dingen ontvankelijk op je af te laten komen. Ik hoop oprecht dat je dat gaat ervaren. Een inspirerend verblijf gewenst.
    Je welbeminde oom Wim.

  • 09 April 2015 - 21:37

    Tante Nel:

    Hoi Marleen,

    Ik ga ook naar de yoga maar ik moet nog veel leren als ik jou bekijk
    wie weet ga je straks een familieles geven.
    maar geniet eerst maar van alles.

    groeten van tante Nel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Reusel

Marleen

Vanaf 28 maart t/m 3 mei ga ik 5 weken naar India. Deze keer ga ik niet om rond te reizen maar ik ga een 200 urige yoga opleiding volgen. Op de site van www.shivatattvayoga.com kun je zien wat de opleiding inhoudt.

Actief sinds 10 Maart 2015
Verslag gelezen: 731
Totaal aantal bezoekers 11110

Voorgaande reizen:

28 Maart 2015 - 03 Mei 2015

India Yoga opleiding

Landen bezocht: