Mannen in India - Reisverslag uit Rishīkesh, India van Marleen Lavrijsen - WaarBenJij.nu Mannen in India - Reisverslag uit Rishīkesh, India van Marleen Lavrijsen - WaarBenJij.nu

Mannen in India

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

23 April 2015 | India, Rishīkesh

Ja dat zijn er nogal wat, aangezien al mijn yoga leraren man zijn en verder alleen maar mannen die in keuken en hotel werken. Vanuit mijn sportopleiding was ik wel gewend dat er vooral mannen waren. Op zich wel prima, al is de omgang met mannen in Nederland wel wat losser. Een keer een knuffel of aanraking is prima. Hier allemaal wat meer afstand, nou een high 5 krijg ik wel tijdens de les als we grapjes maken of elkaar voor de gek houden. Maar een keer een aanraking, knuffel op zijn tijd is toch wel erg fijn. Maar ja je wil die mannen ook geen valse verwachtingen geven ;)
en natuurlijk is iedere cultuur anders.

Wat erg fijn is aan de mannen in India..... Ik voel me eindelijk een keer lang. Verder is het macho gehalte aan de hoge kant, de loopjes, de looks en de stoere foto's op Facebook.

Was naar waterval gelopen, nou ik vroeg me af wat de attractie was de waterval of het kijken naar mij. Negeren, boos kijken, of goed doorlopen helpt altijd erg goed om niet teveel aandacht te krijgen. Die mannen daar nou niks voor mij, zuipen, zwemmen bij waterval in ondergoed, bierblikjes in de natuur gooien, erg luid en als ze nu prachtige lichamen hadden kon ik nog ergens naar kijken maar dat viel erg tegen. Nu hoorde ik later dat die mannen niet van hier komen maar vanuit Delhi en in de weekenden komen ze hier naartoe. Dus de mensen hier zijn daar ook niet echt blij mee.

De yogaleraren behoorlijk openminded voor Indiaase begrippen en heel respectvol. Ik vraag me af in hoeverre ze bezig zijn met vrouwen en versieren. De ene gaf aan dat hij er nu nog niet mee bezig was eerst goede baan en geld, want anders geen goede kandidaat voor vrouw. En dan ff uitvragen, of ze zich voor kunnen stellen dat ze zouden trouwen met bv. Westerse vrouw. Nee want dat mocht niet van zijn ouders.... O hoe schattig. Ik moet dan stiekem lachen..... Ja ons pap en mam zouden af en toe ook wel willen dat ik beter zou luisteren, minder grijze haren enzo. Maar helaas ik bewandel mijn eigen pad en natuurlijk heb ook ik graag goedkeuring van mijn ouders.

Voor gebrek aan knuffels heb ik een oplossing gevonden, ze hebben hier een hond. Wat een schatje, boeroe (bruin in hindi). We zijn goede vrienden geworden. Na iedere avond yogales wacht hij me op, zodat ik met hem kan knuffelen. Iedereen zegt dat ik hem wel mee mag nemen naar Nederland. Goed idee maar dan kom ik er thuis niet meer in, dus dan zal ik toch in India moeten blijven misschien. Maandje extra geen probleem hoor ;) maar daarna wil ik toch weer graag naar Nederland.

Bij de foto's doe ik ook het meneertje erbij wat zo heerlijk met zijn handen kan eten, daar krijg ik nu goede zin van als ik daar naar kijk. Hoe puur hij kan genieten van eten. Foto's van de mannen in de keuken volgen nog een keer.

  • 23 April 2015 - 18:26

    Fleur:

    Ha Marleenos!
    Het scheelt dat jij hier een hele leuke man hebt die op jouw terugkomst zit te wachten, dus voor de mannen hoef je niet daar te blijven ;) voor knuffels overigens ook niet, want daar heb je een hele leuke vriendin voor die op jouw terugkomst zit te wachten (ja, ik dus :P)!
    Maar knuffel nu nog maar even met de lieve hond, van mij mag je m best mee terug nemen hoor haha.
    Kus!

  • 23 April 2015 - 19:30

    Linda Van Sambeeck:

    Ha Marleen!
    Wat leuk om weer een verhaal van je te lezen, zo te horen heb je al veel meegemaakt en geleerd de afgelopen weken! Knuffels zul je bij Beestenboel weer genoeg krijgen van de kinderen!:) ik kreeg deze week nog de vraag: 'Is Marleen nou nog steeds niet terug?' Ook heel leuk om de foto's te zien bij je verslagen! Wat zie je er stralend uit, Geniet er nog van daar!!
    Groetjes Linda

  • 23 April 2015 - 19:50

    Ietje:

    Wolf zegt: 'Meenemen die Boeroe.'

  • 23 April 2015 - 19:51

    Noor:

    Hij kan niet tippen aan Kiddo natuurlijk, maar wel 'n schatje <3. Leuk om je verhalen mee te beleven!
    Kus!

  • 23 April 2015 - 19:51

    Nog Een Keer Noor:

    M'n hartje komt niet helemaal tot z'n recht ;)

  • 23 April 2015 - 19:58

    Peter Lavrijsen:

    Ha Marleen,

    Dit bericht gaat over mannen en knuffels. Nou van elk heb je hier ook al, dus laat maar daar.
    Onze Kiddo zit al te wachten tot jij terug bent en zij bij jullie mag logeren en .....zij ziet er ook iets aantrekkelijker uit dan jouw knuffel daar maar ....zo zul jij daar ook wel geleerd hebben: niet alleen de buitenkant telt!
    Geniet van je resterende tijd en we kijken uit naar jouw volgende bericht.
    Je ouders

  • 23 April 2015 - 20:18

    Ellen :

    Ooo wat een scheetje die hond, maar die apen zien er nog cooler uit. Mag je die niet eentje mee naar Nederland nemen? Dan kom ik wel een keertje knuffelen, hihi..
    Geniet nog van je laatste weekje daar! Liefs. Ellen

  • 23 April 2015 - 20:45

    Marjon:

    Wat een cultuur shock. Gek dat je in een ander land zo'n ander manier van benaderen hebt. Nog een beetje zoals t hier vroeger was. Grappig om te lezen hoe die mannen daar denken en de vrouw respecteren. Hebben ze geen knuffelmuur of knuffelboom? Ik wil best je knuffelboom zijn. Xxx

  • 23 April 2015 - 21:07

    Tom:

    Hey Marleen,
    Wat fijn dat je een knuffelmaatje hebt gevonden. Mooi beestje.
    Geniet van je laatste dagen les.
    Kus Tom

  • 23 April 2015 - 22:34

    Maria Lavrijsen :

    Hallo Marleen,

    Wat fijn dat je het zo goed maakt, je bent wel erg lenig zo te zien op de mooie foto's Je hebt natuurlijk al veel gezien en meegemaakt, Geniet er nog maar lekker van de laatste week, want deze mooie ervaring zal je altijd bij blijven!

    Groetjes; van Maria en Mart Lavrijsen

  • 24 April 2015 - 07:51

    Riek Dirkx:

    Hoi Marleen, mooie foto's! Wat een leuk verslag heb je weer geschreven! Zo met die foto's erbij kan ik me een beetje een voorstelling maken hoe het daar is! Maar klim jij nu ook al in de boom? Het word tijd dat je weer naar Nederland komt want je begint het daar zo goed naar je zin te krijgen ha ha grapje hoor, geniet er nog maar even lekker van groetjes riek Dirkx.

  • 24 April 2015 - 12:53

    Greet:

    Hoi Marleen, heb je zelf gezwommen bij de waterval? Een tijger gezien?
    Vraag maar aan je leveren wat de tijger bij de waterval betekent.......
    Ik weet nog van de mannen......dat meer dan de helft nog mee gaat in een gearrangeerd huwelijk door de ouders! Vandaar dat ze ons als westerse vrouwen zo anders zien.
    Zo vrij, waarschijnlijk voel je je ook zo, je zit al hoog in de boom!
    Wens je nog een heerlijke week en ben benieuwd naar je verhalen en oefeningen straks.
    Lieve groet voor je, Greet

  • 24 April 2015 - 12:53

    Greet:

    Sorry, automatische spellingscontrole....leraren bedoelde ik te zeggen.....
    Doei doei

  • 26 April 2015 - 09:10

    Peter:

    Hoi Marleen,
    Nou, als ik je verhaal lees en de foto's zie doen "wij Nederlandse mannen" het nog niet zo slecht. Die afstandelijke houding zal inderdaad moeilijk zijn, vooral als jezelf anders in elkaar zit en om daar continu rekening mee te houden. Je hebt overigens weer prachtige foto's gemaakt. Ik begrijp dat je nog een weekje hebt voordat je terug komt naar ons landje. Geniet er nog van en groetjes van Jeanne en mij.

  • 27 April 2015 - 14:14

    Dorien:

    Hoi Marleen,

    Hartstikke leuk om te lezen.
    Nog een lenige en leerzame laatste week daar.
    En er wachten je een heeeeeleboel liefdevolle knuffels bij thuiskomst.
    knuf, Dorien

  • 27 April 2015 - 22:31

    Fried:

    Nog een lange weg te gaan voor ons als Tao Chi-ers als ik zo naar je foto's kijk, sodejen!
    Dat je zo lenig kunt zijn. Amazing! Maar goed te lezen dat je het prima stelt en datgene kunt doen wat je wenste te doen. De berichten over buurland Nepal zijn letterlijk en figuurlijk schokkend en ik vraag me af of jij er daar iets van hebt meegekregen. Laatste week zo begrijp ik, haal nog eens diep adem en pers er alles uit wat er nog inzit (om maar in yoga-termen te blijven). Een unieke levenservaring rijker. Goeie afronding en kom veilig weer. Fried

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Rishīkesh

Marleen

Vanaf 28 maart t/m 3 mei ga ik 5 weken naar India. Deze keer ga ik niet om rond te reizen maar ik ga een 200 urige yoga opleiding volgen. Op de site van www.shivatattvayoga.com kun je zien wat de opleiding inhoudt.

Actief sinds 10 Maart 2015
Verslag gelezen: 646
Totaal aantal bezoekers 11104

Voorgaande reizen:

28 Maart 2015 - 03 Mei 2015

India Yoga opleiding

Landen bezocht: